Pages

Thursday, February 11, 2010

RAMAH MESRA BERSAMA WARGA TIONGHUA


DUNGUN,Sempena Sambutan Tahun Baru Cina,Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat,ADUN Sura,YB ustaz Wan Hassan Mohd Ramli,Pengarah MTD Rantau Abang,Hj Alias Harun, AJK PAS Kawasan Dungun dan AJK MTD Rantau Abang telah mengadakan ramah mesra warga Tionghua sekitar Bt 48 dan Bt 50 di sini.



Azman Shapawi Abd Rani sewaktu beramah mesra dengan kaum Tioghua menyatakan sokongan kaum Cina terhadap PAS semakin bertambah kerana banyak aktiviti membabitkan semua kaum sejak kebelakangan ini.

Sementara itu pula YB Wan Hassan  melahirkan perasaan gembira kerana rata - rata kaum Cina yang ditemui mengucapkan terimakasih dan tahniah kepada beliau kerana usaha yang amat baik dalam merapatkan hubungan antara kaum ,yang juga YDP PAS Kawasan Dungun.



Turut hadir bagi meraikan kaum Tionghua ini adalah Ketua Muslimat MTD Rantau Abang yang juga merupakan Ketua Perpaduan Nasional PAS Kawasan Dungun,iaitu Puan Serena Lim Abdullah


Hadir sebagai wakil kepada lajnah tersebut,  yang fasih berbahasa Cina turut meluangkan masa untuk beramah mesra dengan kaum Cina di sini.
Sementara itu pula Tuan Haji Alias Harun,selaku Pengarah MTD Rantau Abang merasa amat terharu dan gembira dengan layanan masyarakat Cina sewaktu lawatan ke kediaman atau kedai mereka.


Untuk rekod dan maklumat Haji Alias Harun merupakan bekas seorang Guru yang cukup dikenali di kawasan DUN Rantau Abang ini dengan panggilan Cikgu Alias.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...