Pages

Friday, January 08, 2010

USRAH PERDANA PEMUDA DUN 2010

SALAM UKHUWAH,
Alhamdulillah, satu Program Usrah Perdana peringkat   Pemuda DUN Rantau Abang telah berjaya diadakan pada 5 Januari 2010 bersamaan 19 Muharam 1431.Program tersebut diadakan di Surau Che Lijah/Binjai.Naqib yang sepatutnya dikendalikan oleh Ketua Pemuda PAS kawasan Dungun, tapi atas sebab yang tak dapat dielakkan Naqib telah bertukar kepada Ketua Pemuda DUN sendiri yang merupakan Ketua Lajnah Tarbiyak PAS kawasan Dungun.

Naqib telah membentangkan kertas kerja yang telah diturunkan dari peringkat Kawasan mengenai cici-ciri orang yang berjuang dalam menegakkan Islam .Beberapa pesanan dan saranan juga turut diperkatan kepada semua pemuda yang hadir bagi menghadapi PRU 13 yang akan datang.Beliau juga turut menegaskan kepentingan wala' dan siqah dalam perjuangan .

Program disudahi dengan jamuan sambil dihidangkan tayangan LCD oleh Penerangan MTD berkisar oleh peristiwa semasa dan petikan ucapan dari Wacan Perdana yang diadakan di Kota Bharu.
usrah on PhotoPeach
Semoga usrah dapat diteruskan di peringkat cawangan masing-masing selepas ini dan semoga tahun 2010 ini, pemuda DUN Rantau Abang akan terus menjalankan program-program yang dapat menambat hati pebgundi muda di DUN Rantau Abang ini sendiri.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...