Pages

Saturday, January 16, 2010

PERISTIWA HARI - JUMAAT, 15 JANUARI 2010

SALAMM UKHUWAH,
Jumaat Penghulu segala hari,15 Januari 2010 amat baik cuaca.Gerhana Matahari yang berlaku pada 345 petang tadi telah mencatatkan beberapa peristiwa dalam DUN Rantau Abang.


Pada sebelah pagi tadi Jawatankuasa DUN diketua oleh Pengerusi DUN Tuan Haji Alias Harun dan disertai oleh beberapa oang AJK Pemuda dan Muslimat DUN berkesempatan menziarahi Saudara Azhan di Delong.Tujuan lawatan adalah bagi menyampaikan sumbangan Tabung Harakah kepada beliau.Pada masa yang sama pihak Pemuda DUN telah menyumbang sedikit bekalan harian untuk keluarga Azhan.

Untuk maklumat saudara Azhan telah ditimpa musibah kebakaran rumah beliau pada tahun 2007 dahulu.Pihak Pemuda DUN telah membuat permohonan kepada Tabung Harakah bagi meringankan beban saudara Azhan.Ini merupakan sumbangan kali kedua daripada Tabung Harakah tersebut.Kami mengucapkan tahniah dan syabas kepada pihak HARAKAH kerana sumbangan ini.


Tn Hj Alias Harun menyampaikan sumbangan diperhatikan oleh Bendahari DUN dan Ketua Cawangan Delong,Hj Musa.


Pihak muslimat juga menyampaikan sedikit sumbangan mereka kepada isteri saudara Azhan



Pada jam lebih kurang 1130 pagi Tuan Hj Alias Harun berkesempatan untuk menyertai program kacau bubur assyura yang diadakan oleh PAS Cawangan Gong Pasir.Majlis bertempat di PASTI Qaryah Gong Pasir.Sebanyak dua kawah  bubur assyura berjaya disediakan oleh pihak Cawangan Gong Pasir.

Khutbah Jumaat di DUN Rantau Abang pada hari tersebut telah disampaikan oleh Ketua Penerangan Negeri seorang ulama iaitulah Ybhg Us Nik Mohd Zawawi Nik Salleh, di Masjid Pulau Serai.


Jemaah Surau Taman Rakyat sedia menyediakan liang di kubur Gong Pasir

Berita kematian seorang muslimat cawangan Balai Besar telah mengejutkan pihak DUN sejurus selessai sembahyang Jumaat,Beliau adalah ibu kepada Saudari La,yang pernah bertugas di Pejabat Khidmat Masyarakat MTD Rantau Abang dari 2001-2007.Allahyarhamah merupakan seorang ibu tunggal yang menyara anak beliau dengan membuat kuih muih untuk dipasarkan sekitar bandar Dungun.Beliau juga adalah penyedia makanan kepada beberapa program pemuda dan juga DUN.

Pihak Pemuda dan MTD mengucapkan takziah kepada keluarga Saudari La dan mendoakan semoga arwah ibunya akan bersama mereka yang soleh di sisi Allah SWT dan dicucuri rahmatNya.

ADUN Sura Us Wan hassan Mohd Ramli telah berkesempatan hadir untuk solat jenazah dan seterusnya membaca talkin


Semoga paparan hari ini memberi pengajaran kepada kita semua tentang perjalanan hidup kita yang sentiasa terdedah dengan peristiwa suka duka.Hidup mati,susah senang adalah ujian daripada Allah SWT.Semoga kita sentiasa Istiqamah dalam perjuangan menegakkan Islam di bumi Malaysia ini.

Hisablah diri Kamu sebelum Kamu Dihisabkan
Dari Tanah Kita Datang, Kepada Tanah Kita Kembali.....
Jumpa Lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...